41 – Vertrouwen Op Gods Karakter

🕗 Periode 3 / Dag 41 – 🌲Pad 11. Gebed En Voorbede   –   📌 Rom. 1:16  | 

📖 Psalm 19 (Leer Degene kennen tot wie wij bidden)

Om effectief te kunnen bidden is het van levensbelang dat we Gods karakter kennen. God is goed. God is liefde. God is genadig. Ook Zijn wil voor ons is goed, liefdevol en vol genade. Alles wat Hij doet,
stemt overeen met Zijn karakter. Waarom gebeuren er dan zoveel dingen die met Zijn wil in tegenspraak lijken? Zonde is de hoofdoorzaak. God heeft ons mensen vrijheid gegeven en wij maken allemaal maar al te vaak verkeerde keuzes die veel pijn kunnen veroorzaken. Kunnen we dan alleen maar toekijken als zonde mensen verscheurd? Absoluut niet! God wil juist dat we vurig voor ze bidden zodat God harten kan veranderen en situaties kan veranderen die Hij verschrikkelijk vindt.
Wanneer christenen een verkeerd beeld hebben over Gods karakter, verliezen ze het vertrouwen in God en dat leidt uiteindelijk tot verbittering. Ze zien een tragedie en vragen zich af waarom God er niets aan doet, in plaats van zich te richten op het goede wat het kan uitwerken. Toen Joni Eareckson Tada verlamd werd door een ongeluk met diepzeeduiken, vroegen velen zich af waarom God haar niet genas. Hij had haar kunnen genezen, maar in plaats daarvan gebruikte Hij haar triomferend geloof zodat Hij daardoor meer verheerlijkt werd. God heeft ons geen probleemloos leven beloofd. Hij belooft dat als wij in Hem geloven, wij zullen overwinnen door Zijn liefde en kracht (Rom. 8:37).

🔨 Bedenk wanneer je het moeilijk vindt om God te vertrouwen in een situatie waar je je nu in bevindt. Praat er eerlijk met Hem over.

🕗 Periode 3 / Dag 41 – 🌲Pad 11. Gebed En Voorbede   –   📌 Rom. 1:16  | 

Print

Comments are closed.