42 – Het Belangrijkste Ingrediënt Voor Gebed

🕗 Periode 3 / Dag 42 – 🌲Pad 11. Gebed En Voorbede   –   📌 Rom. 1:16  | 

📖 Heb. 11:1-16 (vs. 6: Verbind je met God door geloof)

Bidden zonder geloof is alsof je probeert een elektrisch licht aan te schakelen zonder te geloven in elektriciteit. Als we kunnen geloven dat elektriciteit bestaat zonder dat de meesten van ons het ooit hebben gezien en ook niet precies weten hoe het werkt; hoeveel te meer kunnen we dan geloven in Degene die de grootste krachtbron is van alles? Om ‘aangesloten’ te worden met God, moeten we zeker geloven dat Hij bestaat en een beloner is voor wie Hem zoeken.
Rom. 10:17 leert ons dat geloof groeit als we luisteren naar Gods woord en gehoorzamen. Dit hoofdstuk (Heb. 11) is ‘de eregalerij’ van de Bijbel. Hierin worden alle vrouwen en mannen genoemd die zoveel vertrouwen hadden in God dat zij hun leven volledig op het spel hebben gezet voor Gods beloften. Velen hebben grote overwinningen gezien toen ze zagen dat Gods beloften werkten. Anderen, die hetzelfde geloof hadden, hebben erg geleden en werden gedood voordat ze hun belofte in ontvangst konden nemen. Echter, God heeft hen allen getrouw genoemd. Zij zijn nu samen met Jezus onze geestelijke voorbeelden, om ons te bemoedigen als we een periode hebben van lijden. Ook dagen zij ons uit om onze ogen gericht te houden op ons hemelse doel (Heb. 12:1-3).

🔨 Zijn jouw gebeden gebaseerd op rotsvast geloof of op hoop en wensen?

🕗 Periode 3 / Dag 42 – 🌲Pad 11. Gebed En Voorbede   –   📌 Rom. 1:16  | 

Print

Comments are closed.