Latest Publications

13.10.2024 – Samen

Met beide jongens en hun vriendin vandaag thuis was er een mooie gelegenheid om samen te eten. We haalden alle benodigdheden om de gourmet aan het werk te zetten. Allereerst bereidden we samen de maaltijd voor en genoten we van het samen tafelen.

13.10.2024 – Spannend

Het H1 team van Hisalis speelde vanmiddag een competitie wedstrijd tegen Alkmaar. Na een 0-2 achterstand in de eerste helft kwam het team terug en zette het verlies om in 3-2 winst. Tegen het einde van de wedstrijd was de spanning erg hoog omdat er door beide teams met hoge druk en risico werd gespeeld. De foto’s laten een paar indrukken zien van acties en emoties.

12.10.2024 – De Lutte

Niet ver bij Annelot vandaan ligt De Lutte. We gingen er vandaag wandelen. Thuis had ik een route uitgestippeld van ruim 7km. We wandelden langs het kronkelende riviertje De Dinkel. Het was een prachtig pad. Onderweg zagen we veel paddenstoelen. Helaas was de ijsvogel even afwezig, waarschijnlijk vanwege de kanovaarders. De route hebben we ingekort vanwege de vele “kanaries” die in het bos de Landgoed Twente Marathon liepen. Het was een grote drukte op de grote paden en de luide muziek kwam van twee tussenposten die in het bos waren opgesteld. We besloten de route in te korten en namen de toeristenweg o.l.v. Annelot terug naar Enschede. ‘s Avonds deden we ons de sushi, sashimi en de teppanyaki heerlijk smaken. Om 21:00uur reden we terug naar huis en na een file van ruim 10 minuten bij de afslag naar de A50 kwamen we om 23:00uur veilig terug thuis. In het Fries zeggen we ludiek: “wy hawwe hjoed een moaie hjoed hân”.

12.10.2024 – Deventer

Op deze dag zou ik een wedstrijd fluiten in Enschede van veteranen dames tegen een Duits team als voorbereiding op hun toernooi in Nieuw-Zeeland. We zouden het mooi kunnen combineren met een bezoek aan Annelot. De wedstrijd ging helaas niet door maar ons bezoek wel. We begonnen deze dag in Deventer maar wel vanaf de zuikant van de IJssel, in Worp. We parkeerden hier onze auto’s en namen het pontje naar het centrum van de stad. We bezochten eerst de Lebuïuskerk en struinden daarna door de gezellige straatjes van de binnenstad. We lunchten bij St. Maxime en reden ‘s middags naar De Lutte voor een wandeling.

10.10.2024 – Kranenburgh

Na een prettige lunch by LadyPapa in Bergen, winkelden we kort bij Sissy-Boy, Tally-ho en boekhandel Thomas, waar ik het nieuwe boek “Vos in de VS” kocht. We gingen vervolgens verder naar museum Kranenburgh met exposities van Harmen Brethouwer over strakke vormen en materialenkunst, Jan Roeland over kleurrijke “essenties” en expositie “In de rug van de zee” over schilderijen van duintaferelen.

07.10.2024 – AWD

Verrassend genoeg was de temperatuur vandaag zeer aangenaam. We besloten een wandeling te maken door de AWD. Lekker uitwaaien en mijn verkoudheid laten verdampen. Onderweg zagen we een groep vogelaars die geduldig wachten op de bosgors die zich zo nu en dan liet zien, een zeldzame vogel. Wij keken mee, op de heenweg en op de terugweg maar zoveel geduld had ik zelf ook weer niet. Wel zagen we een torenvalk die hoog in een boom een muis zat te ontleden en dan ook maar meteen opeten. Een grote zilverreiger vloog over en de blauwe reiger zat in het hoge gras. De aalscholver en roodborsttapuit hielden de duinen warm want verder was er niet veel geluid in duinen. Thuisgekomen wachtte de roodborst ons op met veel herrie.

06.10.2024 – Mini

Na het eten was de keuze aan de mannen: mee afwassen of oud papier en glas wegbrengen. Daar was wel oor naar want op twee elektrische mini’s is de inspanning lang zo groot niet als de afwas doen. Bij de tweede tour mocht ook Borre mee en die lijkt het niet erg te vinden om met zijn kop in de wind te zitten.

06.10.2024 – Hockey

De Dames 1 van Hisalis speelde vandaag een competitie wedstrijd tegen Alkemade D1 die ik met collega-scheidsrechter floot. Het werd 4-1 voor de thuisclub waarbij alle goals in de eerste helft vielen. Met mijn camera zijn foto’s gemaakt door een van de clubleden (en vader van twee speelsters). Van de 185 foto’s heb ik een paar gekozen voor het blog.

05.10.2024 – Collage

In het Warmondse bos spotten we meer dan 40 soorten paddenstoelen, net als vorig jaar in Amerongen of twee jaar geleden in Warmond (1) en (2), maar zo gaat dat met de seizoenen. Het zonnetje scheen zo nu en dan tussen de bomen en bladeren door waardoor er mooie foto-momenten ontstonden.

05.10.2024 – Sperwer

Hoog boven het Warmondse bos vloog een sperwer. Aanvankelijk leek het een torenvalk maar de vleugelwijdte leek me te klein daarvoor. Het was lastig te zien omdat hij zo hoog vloog. Thuisgekomen kon ik het met waarneming.nl controleren: 100% match met een sperwer. In het bos hoorden we meerdere vogels. Merlin Bird ID registreerde binnen een paar minuten 9 zingende vogels, de sperwer, de kau, de houtduif en de vele eenden niet meegerekend. De sperwer was achteraf wel het toetje omdat die andere vogels zich niet lieten zien.

05.10.2024 – Warmondse

Onder het genot van een stralende nazomerzon fietsten we vanmorgen naar het Warmondse bos om te kijken of we al paddenstoelen zouden vinden. En dat was zo. We wandelden al speurend door het bos en zagen wel meer dan 40 verschillende soorten. We genoten van het zonnetje en van het fotograferen. Ook zagen we twee hoornaars, waarbij de bovenste hoornaar de grotere koningin van de hoornaars ombrengt want haar taak zit er op. De natuur kan hard zijn.

03.10.2024 – Stedelijk (3)

De expositie waar we voor naar het Stedelijk museum kwamen was “Unravel” wat over kunst met stof ging. In de expostie ruimte in de kelder hingen lange stoffen en op verschillende plekken was er een uitbundigheid van kleuren. Wat Ingrid het leukst vond waren de wandkleden van stof en kunstig versierd met kralen en schelpen. De kunstenaar is Igshaan Adams. Heel grappig was de stoffen pop van Louise Bourgeois die zweefde boven het expositievlak. Eerdere foto’s gaven de indruk dat het wel een lengte zou hebben van 2m maar het bleek 20cm.

03.10.2024 – Stedelijk (2)

Als eerste liepen we door de bestaande collectie van het Stedelijk museum. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het zwaar tegenviel omdat het geen verhaal vertelde maar verschillende thema’s door elkaar. Studenten hadden er hun eigen “klus” ruimte en waar mooie schilderijen waren getoond was het een ratjetoe. Sommige schilderijen verdienen ruimte en dat was niet het geval. We hebben er toch wat mooie dingen kunnen zien zoals het varken van Jeff Koons, schilderijen van o.a. Jan Toorop, Jan Sluijters, Kazimir Malevich, Marius Bauer, Piet Mondriaan en Theo van Doesburg, en ook de hoge kleurenvakken van grafisch ontwerper Hezin O. Nostalgische foto’s waren er van o.a. John Lennon en Yoko Ono.

03.10.2024 – Stedelijk (1)

Op deze vrije dag bezochten Ingrid en ik het stedelijk museum in Amsterdam. We wachtten even op de grote drukte in het verkeer en parkeerden rond half elf in Q-Park onder het Museumplein. Er was een grote drukte voor het Van Gogh museum en in het Stedelijk museum was het rustig. Na het bezoek lunchten we samen in het museumrestaurant. Ondertussen volgden we de verontrustende berichten van ons pasgeboren achterneefje die werd verplaatst naar het academisch ziekenhuis in Groningen. We hopen en bidden dat hij gauw weer hersteld van de ernstige infectie.

29.09.2024 – Terug

Na tweeënhalve week zit de vakantie in Bali van Sam en Nathalie er weer op. Op de terugreis via Singapore deden ze nog een paar dagen Dubai. Regelmatig kregen we enthousiaste indrukken van raften, snorkelen, olifanten voeren en het bezoek aan de 828m hoge Burj Khalifa. We zijn blij dat ze weer veilig terug zijn en dat ze enorm genoten hebben van hun vakantie. De reis zit er weer op en ze mogen meteen weer aan het werk. Welkom thuis!