Archive for October 2014

30.10.2014 – Hockeyscheids

In maart heb ik de KNHB scheidsrechterskaart gekregen, in september Sam. Omdat ik zijn team al coach was het fluiten even naar de achtergrond verhuisd. Afgelopen zaterdagen floot ik bij Sam (JA1) en bij Noud (JD1) en vond het echt leuk om te doen.
Terwijl we voor Noud een nieuwe stick gingen kopen heb ik, om de scheidstaak te ondersteunen, ook maar de kaarten aangeschaft. Dat is een set van 3: groen (officiële waarschuwing), geel (5 of 10 minuten op de bank) en rood (op de bank).

28.10.2014 – IFTTT (2)

Even kijken of http://www.ifttt.com (IF This Then That) dit op mijn facebook timeline zet vanuit blogger. Nee, dus niet met foto. Ook niet terug naar RSSGraffiti met lage resolutie thumbnailfoto. Dan maar een eigen facebook like/share button ingebouwd.

27.10.2014 – IFTTT (1)

Even was ik RSSGraffiti zat en probeer ik facebook like en share aan mijn blog toe te voegen. Nu ontdek ik IFTTT en ga ik die eens proberen. Bij dezen.

26.10.2014 – ICF

Vanmorgen hebben we de International Christian Fellowship in Leiden bezocht waar we bijzonder hartelijk zijn ontvangen; een jonge kerk met enthousiaste mensen.
Vanmiddag hebben Ingrid en ik even het rondje duinen-strand gelopen bij Langeveld. Er stond een stevige wind op het strand en dat gaf een mooi decors van surfers, wandelaars en vooral veel meeuwen. Ook de duinen lieten afbraak van de wind zien. Het uurtje extra was zo prima ingevuld.

24.10.2014 – Praag

Voor werkbezoek was ik twee dagen in Praag. Op donderdagavond was er gelegenheid om even naar het centrum van de oude stad te gaan. De eerste stop was bij de Joodse begraafplaats en synagoge. Indrukwekkend zijn alle namen van Joodse mensen die zijn gedeporteerd in de Tweede Wereldoorlog. Voordat we naar binnen mochten, hebben we eerst een keppeltje aangeschaft. De begraafplaats is beroemd vanwege rabbijn Jehoeda ben Betsalel Löw die in 1609 overleed. Zijn graftombe blijkt een regilieuze aantrekking te hebben. Hij werd beroemd als alchemist en zijn vriendschap met keizer Rudolf II. In de Joodse wijk zijn meerdere synagoges met een typisch Joodse klok.
In de binnenstad is de astronomische klok altijd weer een trekpleister. In 2007 was ik ook in Praag en heb toen de klok ook bezocht. Tijdens dit bezoek heb ik ook de Karelsbrug kunnen bewandelen met prachtig uitzicht over de rivier en kasteel.
Maar natuurlijk eerst gedineerd in een prima traditioneel Tsjechisch restaurant met een echte Becherovka in een grote bokaal.

(Foto’s met BlackBerry)

19.10.2014 – Vleermuis

Vanavond keken we even raar op toen er plotseling iets door de woonkamer vloog. We hebben wel eens een vogel in de schuur gehad. Dit was anders. Jawel, hoor, een vleermuis. Na driftig heen en weer gevladder, hield hij zich vast in de gordijnen en plafondrand. Na eerst de camera gepakt te hebben en daarna een groot schepnet (in die volgorde), kon het beestje zijn weg weer buiten vervolgen. Noud zat naast me en filmde de vliegbewegingen voor zover de vleermuis zich liet filmen.

Gisteravond was er nog een prachtige lucht te bewonderen en vandaag was de temperatuur nog steeds prettig voor een duinwandeling.

14.10.2014 – (SS)Rotterdam

Afgelopen twee dagen was ik met het management team op workshop in Rotterdam. Overnachten deden we op de SS Rotterdam en de workshop werd al varend uitgevoerd op de Grace Kelly. Na vele rondzwervingen door de haven werd ook over de Lek naar Schoonhoven gevaren langs Kinderdijk en Lekkerland. Ook was deze dagen de Oasis of the Seas in de haven van Rotterdam. Bij terugkomst in de haven, vertrok net dit één na grootste cruiseschip van de wereld, onder enorme belangstelling van honderden mensen die zich op de Erasmusbrug en langs de kades hadden verzameld.

12.10.2014 – Herfstkleuren

De zon bracht vandaag veel kleur in park en tuin. Een bijzondere paddestoel liet zich fotograferen tussen bladeren en bomen. Patronen van hout, bladeren en waterdruppels waren een mooie aangelegenheid om de camera met macrolens weer eens te proberen.
Mooie klankleuren waren er vanmorgen in de kerk waar Joke Buis voorging in het zingen van oudere liederen. De teksten van deze liederen zijn bijzonder verrijkend en mooi om samen te zingen.

11.10.2014 – Brugge

Samen met Noud heb ik mijn oud-studiegenoot Ronald bezocht in Brugge. Hij is ook 50 geworden en inmiddels 15 jaar getrouwd. In 1999 was ik bij zijn bruiloft in Izmir en heb ik met zijn ouders een bezoek gebracht aan Efeze. Vandaag was het weer een mooie ontmoeting met oude bekenden en familie van Ronald. In onze studietijd (Universiteit Twente in Enschede) trokken we bijna 4 jaar met elkaar op als studieburen en studievrienden. Het was mooi te zien dat het Ronald, zijn vrouw en kinderen goed gaat. Prachtige dag, ook voor Noud, ondanks de ruim 500 km heen en weer rijden.
Opmerkelijk is ook de locale sport “krachtbal” te noemen die dichtbij de feestlocatie werd gespeeld. Hierbij wordt een bal van 4kg naar de tegenpartij geworpen. De emoties liepen hoogop en naar verluid is de sport ook in St. Michels bedacht.

08.10.2014 – München

Vanmorgen vroeg al op pad voor een management bespreking in het hoofdkantoor in München. Zware bewolking boven Nederland maar in Zuid-Duitsland scheen de zon vrolijk over het landschap en de bergen, die iets ten zuiden van München liggen. Tijdens de vlucht mooi even gelegenheid gehad werk voor te bereiden en een paar hoofdstukken te pakken uit De Erfpachters van John Grisham.

05.10.2014 – Kunstroute

Ingrid heeft meegedaan aan de kunstroute in Leiden (eind september) en die van Kunstronde Rijnwoude 2014. Elke deelnemer mag iets laten zien. Vandaag haalden we het beeld van Ingrid op, op de rijen hieronder, de meest rechtse foto’s.
De eerste 2 foto’s bovenaan is een nieuwe creatie die ook te zien is op haar website ninny.nl.

01.10.2014 – Valkenburg

Gisteren en vandaag was ik met mijn afdeling naar Valkenburg voor teambuilding en training. Naast het samen delen van ervaring in projecten waren er activiteiten ingepland om fysieke inspanningen te leveren. Vlakbij Valkenburg, in het plaatsje Sibbe, kun je nl. fietsen in de grotten. Na een afdaling van 40 meter kun je zo’n 70km door donkere grottunnels afleggen op de fiets. Met een gids is dat wel zo handig. Mooie ervaring, zeker als je tot twee keer toe niet meer weet of de gids nu links of rechtsaf ging, en GPS werkt daar beneden niet.
(I.v.m. privacy geen foto’s van collega’s)