Archive for June 2019

30.06.2019 – Tuinmacros

De “Rode Zonnehoed” (Echinacea Purpurea) staat in de tuin volop te bloeien en nodigt uit om van heel dicht bij te worden bekeken (met lens). De 70mm macrolens weet daar wel aardig raad mee en laat de kelken in de roestbruine bloemhoofd tot in detail zien. Ook de andere bloemen die we in het voorjaar plantten komen nu tot bloei en maken de tuin bijzonder levendig en kleurrijk.

29.06.2019 – Strand 32°

Het zou een hete dag worden en daarom zijn we samen naar het strand gaan fietsen. Er stond weinig wind maar op de fiets voel je een fijne bries. Zo rond tienen op het strand was drukker dan verwacht. Wel was er op het terras een plekje vooraan om ouderwets te genieten van koffie en koude appelgebak.

24.06.2019 – Blog boek

In de afgelopen jaren heb ik veel plezier beleefd aan het maken van mijn blog. Toen een tijdje geleden PHP werd ge-upgrade naar een hogere versie en mijn blog daardoor niet meer werkte heb ik gelukkig de PHP scripts kunnen repareren (zonder kennis van Python). Backups maakte ik al maar wat als het plotseling niet meer aan de praat te krijgen is. Ik zal dan wel niet de enige zijn maar toch. Daarom ben ik begonnen om alle blog items te archiveren in boekvorm. Daarvoor heb ik vanuit Excel een volledige registratie gemaakt waarmee ik analyses kan maken op de karakteristieken van de items. Dit heb ik gebruikt om posts te simuleren vanuit gegenereerde HTML voor de post-archivering. Hieronder zijn de eerste resultaten.

23.06.2019 – Lelies

De fietstocht naar de Kaleb gemeente in Warmond werd vanmorgen abrupt onderbroken door een lekke band. Het was juist zo’n fijne dag om op zondag naar de kerk te fietsen. Na de wandeltocht met de fiets aan de hand maakten Ingrid en ik vanmiddag een wandeling naar de polder buiten het dorp. Op de Kaag waren veel bootjes en in de sloot veel lelies. Ik kon het niet laten om de lelies te fotograferen (met mijn nieuwe statief). De roze lelies had ik nog niet eerder gezien.

22.06.2019 – Strandwenning

De strandwandeling met Borre leek vandaag meer op een strandwenning. Met zoveel mensen, activiteiten en andere honden was er voor de 15 weken oude pup veel om te verwerken. Regelmatig zocht hij bescherming bij Ingrid. Bij de ontmoeting met een andere speelse pup deed Rakker lekker mee terwijl de kleine druktemaker nu juist rustig bleef. Na een drankje en een hapje op het strand pakten we nog even een paar foto’s van de zee mee met een uitzicht tot aan Scheveningen toe.

22.06.2019 – Prijsuitreiking

In het hockey seizoen 2018/2019 zijn we met de JA1 kampioen geworden in onze klasse. Vandaag was de prijsuitreiking op de club en ontvingen alle (aanwezige) spelers een medaille.

21.06.2019 – 28 jaar

De zomer is begonnen op onze trouwdag, of beter gezegd: op de dag dat de zomer begint zijn we getrouwd, 28 jaar geleden. Vanavond vierden we het samen en aten we bij Tante Kee op Kaageiland.

19.06.2019 – K&F Concept

Mijn fotostatief vertoont na jaren onafgebroken dienst slijtage-mankementen. Onlangs verscheen een nieuw compact lichtgewicht type statief die mij wel een leuke opvolger leek: de Peak Design. Een mooi ontwerp met een prijskaartje: €400-€600. De Manfrotto’s zoals de MT190CXPRO4 komen in de buurt van €300-€400. Voor die prijs leg ik de camera wel even op een hek of zo. Toen kwam ik na enig zoeken bij K&F Concept, een voor mij nieuw merk met positieve recenties; de afkorting voor Kent en Faith. Na enig speurwerk trok de TM2534T me erg aan: hij kan hoog, is solide, hoofdas kan horizontaal kantelen, stevig balhoofd en zeer flexibel. Vandaag kwam het na een lange reis uit Hong Kong binnen en het voldoet aan de verwachtingen. En de prijs valt bijzonder mee: €110, alleen dan niet van carbon maar aluminium.

16.06.2019 – Vaderdag

Vanmorgen werd ik vroeg verrast met ontbijt op bed, happy socks, parfum en een set fotografie-tijdschriften. Vaderdag vieren is een voorrecht, ten eerste dat je vader mag zijn en ten tweede als je kinderen blijk geven van waardering. Ik voel me daarom de koning te rijk. Ingrid en ik vertrokken vanmorgen om haar vader in het zonnetje te zetten. We hadden beide viervoeters mee zodat de pup kan wennen aan de autoritten. Onderweg stopten we even in het Friese landschap voor beentjes strekken en het legen van de blaasjes. Het samenzijn met haar ouders was fijn en begon met prachtig zonlicht voor het fotograferen van de rozen. Daarna bezocht ik mijn moeder en hadden we een gezellige tijd samen. Op de terugweg pikten we Annelot op in Amsterdam en thuis konden we buiten eten en opnieuw foto’s maken van rozen en prachtige wolken.

12.06.2019 – Geslaagd!

Vanmorgen kreeg Noud te horen dat hij geslaagd is voor de Mavo. Gefeliciteerd!

11.06.2019 – Loetje

Ingrid en ik brachten Annelot vanmorgen terug naar Amsterdam en genoten van een lunch bij Loetje aan het IJ in Amsterdam-Noord. Loetje is precies gelegen aan de overkant van het theater waar Hillsong op zondag de diensten houdt. Loetje heeft een mooi lunchmenu en het was een gezellige plek aan het water.

11.06.2019 – Experiment

Na het bekijken van de foto’s van de Opwekking conferentie heb ik besloten een einde te maken aan het experiment met mijn prachtige haardos. Hartelijk dank aan iedereen voor de complimenten en positieve feedback. De contouren zijn weer “back to normal”.

10.06.2019 – Opwekking (3)

Met elkaar optrekken is altijd weer een groot plezier. Na de ochtendienst op maandag gingen we terug naar ons onderkomen terwijl de zes jongeren zich lieten rondslingeren in de achtbanen van Walibi.
Het NOS nieuws besteedde zondag een rapportage aan de conferentie en maakte opnamen van de sing-in waarvan ik een kopie heb bewaard, zie deze NOS website.

Read the rest of this entry »

10.06.2019 – Opwekking (2)

De pinksterconferentie is een festival voor christenen van alle leeftijden. Naast de diensten op het hoofdterrein zijn er jongerendiensten, tienerdiensten, kinderdiensten, sing-in, theatertent, seminars, compassion café, groot nieuws radio, mission expo, lektuurtent en nog veel meer. Op het terrein camperen ruim 20.000 mensen. Zelf huurden we een huisje 3km van het terrein vandaan. Onze jongeren en ouders trokken soms samen met elkaar op en genoten van de programma’s en activiteiten.

10.06.2019 – Opwekking (1)

Het thema van de Opwekkingsconferentie was dit jaar “Dieper met de Geest”. Zo vierden we dit jaar Pinksteren, de uitstoring van de Heilige Geest, samen met Annelot en Sam en onze vrienden Rein en Petra met kinderen. Noud bleef thuis om op de Maltezers te passen. De conferentie was dit jaar bijzonder met goede sprekers (o.a. Henk Stoorvogel, Gary Haugen, Theo van de Heuvel, Ruben Flach) en prachtige seminars. Het begin van de conferentie op vrijdagavond stond even flink onder druk vanwege de dreiging van storm en onweer (code oranje) maar wonder boven wonder trok het noodweer voorbij.