Archive for 2012

26.12.2012 – Kerstnacht

Dit jaar waren er 6 kerstnachtdiensten in de Meerkerk. Samen met vrienden hebben we de dienst op 24 december bezocht. Meer info is hier. Een onderdeel van de kerstnachtdienst is de teugblik op 2012 die in onderstaand filmpje is gepubliceerd.

18.12.2012 – Kerstgroet

21.11.2012 – 50 jaar

Op 21 november waren mijn ouders 50 jaar getrouwd. De dag werd gevierd met familie en vrienden. Van de feestelijkheden is een video gemaakt en op verzoek beschikbaar via vimeo.

27.10.2012 – AWD zonnetje

De zon scheen vanmorgen met grote intensiteit over het AWD. Tegen een hele donkere lucht die over de zee hing, kregen de foto’s een aparte gloed. Al vrij snel kwam ik de vink en roodborst tegen. Hoog in de boom was een sperwer gaan zitten die ik in vlucht heb kunnen fotograferen. Ondertussen verscheen een groot edelhert met gewei op zo’n 10 meter afstand tussen de struiken. Later kwam hij terug met drie vrienden waarmee hij kort daarvoor een partij aan het schermutselen was geweest.

14.10.2012 – Bronsttijd

Vanmiddag kwam warempel de zon even door de wolken. Ingrid en ik zijn de duinen ingetrokken om eens te luisteren naar het burlen van de herten. De herten waren erg tam en benaderbaar. Eén groot mannetje stond zeer alert voor een boom en liet even weten niet te dicht te komen. De bronsttijd is dan altijd weer fascinerend. De route vandaag was niet goed gepland; gelukkig was er een aardige wandelaar die zijn kaartje afstond. Ik dacht het gebied wel redelijk te kennen maar in de praktijk viel dat tegen.

30.09.2012 – Paddenstoelen

Nu de herfst is ingezet en het zonnetje zo lekker scheen, konden Ingrid en ik even genieten van een wandeling in het AWD. Onderweg kwamen we vooral veel (grote) paddestoelen tegen. Of is het nou paddenstoelen; ik zag wel een pad van een paddenstoel afspringen. Volgens het witte boekje mag het allebei.

29.09.2012 – Winst

Vanmorgen heb ik met de D1 jongens (met Noud) tegen Haarlem gespeeld. De mannen beginnen nu goed samen te spelen en maakten er een mooie wedstrijd van. Uitslag: 4-0.

22.09.2012 – Hockey 8-tal

De hockeycompetitie is nu 2 wedstrijden oud. Het coachen van Noud’s team, nu een 8-tal, is erg leuk. De twee wedstrijden hebben we met winst afgesloten. Vandaag met 4-3. Nieuw is dat in de J8D1 de strafcorner wordt toegepast. Dat was even wennen maar na enkele trainingen en varianten in het veld, wordt er zelfs mee gescoord.

31.08.2012 – Estland

Gisteren en vandaag in Tartur geweest voor werkbezoek. Vanuit Amsterdam vloog het toestel over Friesland en haar Waddeneilanden naar de hoofdstad van Estland, Tallinn. Vanuit Tallinn rijdt er elk uur een coach bus die de 180km in 2,5 uur aflegt. Estland doet beslist niet denken aan een Oost-Europees land, eerder aan Scandinavië. De taal hangt tegen het Fins en Hongaars aan en is niet te volgen met haar lange woorden met iets te veel klinkers. Wel een mooie reis door het landschap met typisch houten huizen. Op de terugvlucht kon ik nog even genieten van de mooie wolkpartijen en even zwaaien naar onze vrienden in Aalsmeer.

30.08.2012 – 7×7

Vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven mijn verjaardag in Estland gevierd. Het was overigens ook de eerste keer dat ik er was. Voor en na de vlucht ontving ik tientallen felicitaties van familie, vrienden en collega’s. Erg leuk.

29.08.2012 – Bulgarije

Twee dagen op werkbezoek geweest in Sofia, Bulgarije. Vanwege de ruime vluchttijden was er gelegenheid om verschillende bezienswaardigheden te bekijken waaronde de St. Alexander Nevsky katherdraal, St Nedelya kerk, opgravingen, Nationale Bibliotheek, universiteit en vele andere mooie (regerings) gebouwen. Ze kunnen daar ook lekker ijs maken. Betalen per gewicht.

24.08.2012 – Intouchables

Zelden heb ik zo gelachen om een film in de bioscoop; Rein en ik waren niet de enigen, heel Tuschinksi rolde over hun stoel. De film is een prachtig waargebeurd verhaal over een welgestelde man die verlamd raakt en een persoonlijke verzorger in dienst neemt. De verzorger komt zonder ervaring maar heeft zo zijn eigen stijl. Meer info op: http://www.intouchables.nl/

19.08.2012 – Vendée (5)

Als vervolg op de vakantie items Vendée (1), Vendée (2), Vendée (3) en Vendée (4) is hier een kort filmpje van het verblijf in de Vendée.

12.08.2012 – Rondje AWD

Vanmiddag hebben Ingrid en ik even een wandeling in het AWD gemaakt. De kleuren in de natuur zijn prachtig als er mooi zonlicht op schijnt.

05.08.2012 – 10 jaar

Vandaag was Noud jarig en kwam de familie op bezoek. Alle vrienden zijn, zoals elk jaar, op vakantie. Omdat het weer gunstig was, konden we even het strand bezoeken. Het mooie weer hield stand ondanks de donkere wolken vlak boven de duinen.