Archive for February 2019

28.02.2019 – Laax (2)

Het gebergte rond Laax (en Flims) is zeer uitgestrekt, niet alleen in piste-kilometers maar vooral omdat je door de hoogte zo’n mooi uitzicht hebt. De piek van de pistes ligt op 3012m waar vandaan je de keus hebt om over de rode gletsjer piste naar beneden te gaan of via een 5,3km lange zwarte piste. Het was prachtig en indrukwekkend. Met een app op de mobiele telefoon hielden we onze prestaties bij waaronder afgelegde afstand en topsnelheid. Sam tikte de 99,1km/u aan en zelf heb ik de 88,2km/u kunnen halen. Eerlijk gezegd was het ons hier niet om te doen maar wel leuk als de app het voor je bijhoudt. Noud hield het niet bij en presteerde in het algemeen beter dan ik. Met name als de sneeuw zacht werd kon ik Noud niet bijhouden omdat het mij aan lef en kracht ontbrak om strakke bewegingen te maken in de opgehoopte “yoghurt” pistes (ontstaan door de hoge temperatuur onder de 2000m). De vakantie was zeer geslaagd en het verblijf in hotel Laaxerhof ook met alle faciliteiten binnen korte loopafstand en heerlijk ontbijt en diner.

25.02.2019 – Laax (1)

Voor Sam, Noud en ik was de omgeving Laax geheel nieuw. In voorgaande jaren waren we in Flachau, Oostenrijk, en wintersporten in Zwitserland was op aanraden van een collega en een vriend van Sam. Het is ons zeer goed bevallen omdat de pistes hoog in de bergen liggen en het heel wijds is. Helaas brak de vriend van Sam op de tweede dag zijn sleutelbeen en wel zo vervelend dat hij in een naburig ziekenhuis geopereerd moest worden. Dat was even een enorme domper voor de jonge mannen. Gelukkig konden ze samen lunchen in de berghutten omdat in Zwitserland de liften voor zowel gebruik naar boven als ook naar beneden zijn ingericht.

25.02.2019 – Curaçao (3)

De vakantie naar Curaçao was voor Ingrid, Annelot en moeder een waardevolle ervaring, zeker om zelf de natuur en de hoofdstad Willemstad te ervaren. Enthousiaste verhalen gingen over kleuren, omgeving, gewoontes en taalgebruik. Het drijvende pont in Willemstad is op zich al fascinerend met zicht op de hoge brug waaronder cruiseschepen hun weg vinden. Met toestemming publiceer ik hier een aantal indrukken.

24.02.2019 – Curaçao (2)

Terwijl Ingrid met dochter en moeder terugvliegen van Curaçao naar Nederland (via Aruba) zijn we als jongens skiën in de bergen van Laax. Ondertussen hebben we mooie foto’s ontvangen van de prachtige natuur met flamingo’s, leguanen en hagedissen. Hier zijn een paar foto’s met indrukken.

23.02.2019 – Sam 20

Onze skivakantie naar Laax begon op de verjaardag van Sam. De dag daarvoor overnachtten we in Winterthur, net over de Zwitserse grens. Om 12 uur stonden we al in de sneeuw op een hoogte van 2500m. ‘s Avonds na het diner in het hotel vierde Sam zijn verjaardag met Laax-getrouwe vrienden, Noud en ik. Het werd niet laat omdat skiën en snowboarden behoorlijk inspannend maar zeker ook ontspannen bezigheden zijn.

17.02.2019 – Curaçao (1)

Vandaag vertrok Ingrid met moeder en dochter naar Curaçao voor een weekje ontspannen en vanwege haar verjaardag. Hun vlucht was vanaf de Kaagbaan en via flighttracker wisten we dat het vliegtuig over ons heen zou vliegen.
Terwijl de dames onderweg waren, floot ik twee wedstrijden van de Dames 1 hockey bij Hisalis.

07.02.2019 – Genève

Voor werkbezoek vertrok ik gisteren samen met een aantal collega’s naar de wipo in Genève, de internationale octrooi- en merkenorganisatie voor alle aangesloten landen over de wereld. De vlucht naar Genève was bijzonder mooi. Het meer van Genève lag bedekt met wolken en de bergen met o.a. de Mont Blanc stegen daar prachtig over uit.

04.02.2019 – Schelpen

De foto’s van gisteren hebben uitvergroot een bijzonder partoon. De schelpen hebben een raster in hun schild en de zandkorrels lijken wel kleine textiel rafels.

03.02.2019 – Strand & Zon

Met eindelijk weer een zonnige heldere dag konden we het niet laten een strandwandeling te maken naar Duindamseslag. Vannacht had het gevroren en op sommige plekken lag de vorst nog aan de grond. Aan de horizon verscheen een verdwaalde bui die later ook het land op trok.