Archive for September 2020

30.09.2020 – Merlot (3)

‘s Avonds wil iedereen toch wel graag wat eten. Laten we dat dan meteen maar goed doen, nu we hier toch zijn. Voor de derde keer lieten we ons vergasten bij het geweldige restaurant Merlot in Amersfoort. Eerder waren we hier in 2017 en 2018. Ook deze keer was het 5-gangen menu uitzonderlijk verfijnd en heerlijk van smaak. Het menu is vooraf niet bekend en daarmee is elke gang weer verrassend. Een echte aanrader voor degene die volgens de Michelin gids van een sfeervol en trendy restaurant-wijnbar houdt, met open keuken, waar het hedendaags en smaakvol dineren is met mooie wijnen.

30.09.2020 – KAdE

Amsersfoort lag op onze rijroute naar Loenen waar we vanmiddag hebben gewandeld. In Amersfoort zouden we gaan eten bij Merlot. Tegenover het restaurant ligt kunsthal KAdE waar zojuist de expositie “This Is America | Art USA Today” is geopend. De expositie geeft een herkenbare weergave van hedendaagse taferelen in de Verenigde Staten. Natuurlijk konden hierin de aanstaande verkiezingen niet ontbreken. Naast veel fotomateraal was er guilt-werk van Gina Phillips die met een eigen gemaakte guilt-machine vrije bewerkingen in portretten maakte.
Het eerste plaatje geeft weer dat het om een zeer uitgebreide collectie gaat van vele kunstenaars en fotografen. Eén van de leukste schilderijen was die van Trump die een groep journalisten (als clowns verkleed) toespreekt.

30.09.2020 – Loenen

Vanwege mijn revalidatie van de gebroken en geopereerde elleboog heb ik woensdag een rustdag. We gebruiken de tijd om uit te rusten en te wandelen, als het weer het toelaat. Via de boekenserie van Natuurfotografie “De mooiste fotolocaties Oost-Nederland” vond ik twee mooie plekken waarvan we de bossen bij Loenen kozen. Hier heb je ook de Loenense waterval. Eigenlijk zijn het er twee, een grote en een kleine. We liepen langs de grote versie. Onderweg zagen we bijzonder veel paddenstoelen en lichtten de herfstkleuren prachtig op.

27.09.2020 – Volharden

Tussen de buien door scheen de zon mooi over de zee en het strand. We maakten even een wandeling om de benen te strekken en frisse wind in te ademen. ‘s Ochtends hadden we geluisterd naar Bobby Schuller van Hour of Power die een mooie preek had over volharden. Hij refereert naar 2 Timoteüs 2 waar Paulus schrijft: “Mijn kind, wees sterk door de genade van Christus Jezus. Geef wat je in aanwezigheid van velen van mij hebt gehoord, door aan betrouwbare mensen die geschikt zijn om anderen te onderwijzen. Deel in het lijden als een goed soldaat van Christus Jezus.” en in vers 11: “Als wij met hem gestorven zijn, zullen we ook met hem leven; als wij volharden, zullen we ook met hem heersen; als wij hem verloochenen, zal hij ons ook verloochenen; als wij hem ontrouw zijn, blijft hij ons trouw, want zichzelf verloochenen kan hij niet“. Met alle beperkingen vanwege het corona-virus, tegenslagen in het leven of ongemakken is volharden een belangrijke opgave waar een beloning aan vastzit zoals Paulus dat aan Timoteüs doorgeeft.

20.09.2020 – Boswandeling

Vanmiddag lieten we even de honden uit in het bos van Warmond. De eerste paddenstoelen komen al te voorschijn en het herfstlicht kruipt tussen de bomen door. De temperatuur is nog bijna zomers te noemen.

20.09.2020 – D1 / H1

Voor de opening floot Sam de wedstrijd van de Dames 1 samen met zijn teamgenoot uit de Heren 1. De wedstrijd werd helaas verloren van Noordwijk met 1-2. Ik had de materialen bij me schoot wat foto’s voor het D1 team en voor Sam. Na de opening speelde Sam zelf met de H1 tegen Nieuwegein. Er was veel verwachting en hoop om op deze dag de winst te pakken, net als vorige week. De uitslag werd 1-3, ook helaas.
Van het hele weekend zijn er publicaties en foto’s die ik tijdens dit weekend had gemaakt op hockeydenhaagleiden.nl, blikoplisse.nl en de eigen website van HC Hisalis.

20.09.2020 – Waterveld

Zoals al vermeld is het gelukt om in samenwerking met gemeente Lisse een nieuw waterveld voor de hockeyvereniging te realiseren. Het vorige veld was namelijk door de KNHB afgekeurd. Vandaag kwam de wethouder het veld officieel openen en mocht ik de foto’s maken voor de website van Hisalis. Meer info is op de website. Tijdens de opening door de voorzitter werden ook de initiatiefnemers en sponsors in het zonnetje gezet.

18.09.2020 – Oud(H1)

Dit weekend wordt het waterveld van de hockeyclub officieel geopend. Op vrijdagavond was er een “klassieker” namelijk het oude H1 team tegen het huidige H1 team. De laatsten wonnen ruim met 5-0 ondanks dat de spelersaantallen in het laatste kwart “uit verhouding was”. Qua fotograferen was het lastig met weinig licht maar met ISO waardes tussen 8000-12800 kwamen er toch mooie acties uit.

16.09.2020 – (Internet)krant

Afgelopen week werd al het filmpje van de strafcorner van Sam op hockeydenhaagleiden.nl gepubliceerd (naast het wedstrijdverslag) en nu was er warempel in de locale krant de Teylinger een artikel van de wedstrijd. Hierin worden Sam en ik beide genoemd, hij als speler, ik zelf als fotograaf. Toch leuk.

16.09.2020 – Radius

Vanmorgen was ik in het LUMC voor röntgenfoto’s en controle. De botten in de onderarm blijken goed gepositioneerd maar de botgroei is nog niet voldoende en vraagt meer tijd. Het advies is om door te gaan met intensieve fysio om bepaalde bewegingen zoals buigen en strekken te verbeteren. Het roteren naar een open hand lukt niet wat zou kunnen komen door obstructie van de kleine plaat. Als dat zo is zal die er na voldoende botgroei er weer operatief uit moeten. Over 6 weken is er weer controle en worden opnieuw röntgenfoto’s genomen.

13.09.2020 – Sleeppush

Het begon al een tijdje te kriebelen om de camera weer mee te nemen naar de hockey. De telelens is te zwaar voor normaal uit de hand fotograferen en van de artsen mag ik mijn linkerarm beslist niet belasten. De oplossing is met de monopod fotograferen. Vanmiddag was de eerste gelegenheid omdat Sam met de H1 tegen de Zwaluwen speelde. De eerste tegengoal viel snel maar die werd daarna gauw rechtgezet. In de tweede helft nam Sam een strafcorner, sleepte de bal hard onder de lat en scoorde 3-1. Dat voelde goed na alle blessure leed van de afgelopen maanden. De wedstrijd eindigde in 6-1, eigenlijk een beetje geflatteerd want de tegenstander stond ook goed te spelen maar maakte de kansen op de helft van Hisalis niet af.
Zie ook: hockeydenhaag.nl, Hisalis webnieuws en Blik op Lisse.

Met dank aan Suzan Peters van de Zwaluwen:

12.09.2020 – Gorssel

Tijdens de lunch vlak buiten Oisterwijk besloten we naar museum More in Gorssel te gaan. Dat was nog wel 100km rijden maar was waarschijnlijk wel de moeite waard omdat het museum een mooie expositie leek te hebben. En dat klopte. Met name de expositie met realistische schilderijen en foto’s waren erg mooi. Het museum is op zich al een mooi gebouw en valt bij ons in de categorie favorieten. We zagen mooie schilderijen van Carel Willink, Charley Toorop en Jan Mankes en foto’s van Erwin Olaf.

12.09.2020 – Robèrt

In Oisterwijk is bakkerij Robèrt van de presentator uit Heel Holland bakt. Het is een groot bedrijf in een oude fabriek met de bakkerij, een paar winkels en een groot restaurant. We kochten wat lekkers voor thuis. Lunchen zat er helaas niet in omdat je daar een reservering voor nodig hebt. Toch was het leuk en achteraf bijzonder lekker om van deze bakker te proeven.

Read the rest of this entry »

12.09.2020 – De Kampina (2)

Op dag 2 van ons korte verblijf besloten we nogmaals in De Kampina te wandelen maar dan vanuit de Roond bij Boxtel. Ook deze wandeling was weer prachtig omdat het landschap zo mooi is in deze regio. Naast paddenstoelen en heide viel ons meteen op dat in dit bos veel mieren huishouden. We telden op zijn minst 20 grote mierenhopen. De route bracht ons langs mooie vennen en grote heidevlakken. De tamme kastanjeboom liet zijn vruchten op de grond vallen en de witte reigers maakten veel herrie in de vennen. Weer een mooie wandeling en tijd om Oisterwijk’s beroemde bakkerij te bezoeken en te gaan lunchen.

11.09.2020 – De Kampina (1)

Vanwege het mooie (wandel)weer trokken Ingrid en ik voor een kort bezoek naaar Noord-Brabant, en wel naar Oisterwijk in hotel De Leijhof. ‘s Middags maakten we een korte wandeling door natuurgebied De Kampina. De heide staat op het punt van uitbloeien maar op sommige plekken komen de kleuren nog mooi uit. Het was heerlijk om te wandelen in het mooie weer en vitamine D in te snuiven. ‘s Avonds genoten we van een 4-gangen menu in het restaurant van het hotel.